martes, 19 de abril de 2016

DIY: FRINGED HEARTS, MAGGIE HOLMES INSPIRED

Hi everyone!, as some of you know I've been loving to create my own embellishments but now it's like an addiction!..  I live in Mexico and here's not easy to find products for my albums, so I have to get creative and make my own.
Hola a todos!, como se podrán haber dado cuenta me gusta mucho crear mis propios adornos, pero ahora creo que ya se me hizo adicción!..  No se si ustedes saben pero vivo en México y aquí no es muy fácil conseguir adornitos para mis álbumes, asi que tengo que hacerlos yo misma. 

Today I inspired in the famous fringed hearts by Maggie Holmes, which I absolutely adore, so I took a pair of scissors, washi tape, gold ribbon, sequins and scraps to make this adorable fringed hearts.
Hoy me inspiré en los corazones con flecos de Maggie Holmes que me encantan, así que con unas tijeras, washi tape, listón dorado, lentejuelas y pedazos de papel decoré estos corazones. 

I just cut the hearts from an old thin box from Studio Calico, then I started to put layered scraps, washi tape and fringed scraps to create the hearts, the most important thing is to let your creativity flows, I don't have a pre-design heart or idea, just put together what I like and repeat it. 
La verdad son muy fáciles de hacer, solo corte unos corazones de las cajas donde antes venían los kits de Studio Calico, y empecé a encimar pedazos de papel, washi tape, y tiritas a las que le corte flecos, lo más importante es dejar que la creatividad fluya, yo nunca se que voy a hacer, solo me siento con el material frente a mí y pongo las cosas a como me van gustando.


I'm definitely going to make more of these, but I think they should be smaller, these ones are like 3 x 3'', and look very cute, but for my project life album, I think it would look prettier to have some 2 x 2'' fringed hearts, I'll share them with you when I make them. 
Definitivamente voy a hacer más de estos corazones, pero creo que serán un poquito más pequeños.  Estos son como de 3 x 3'' y lucen muy bonitos, pero para mi álbum de Project Life creo que se verían mejor unos tamaño 2 x 2'', prometo compartirlos con ustedes cuando los haga. 



Pink is not my favorite color, but this time the pick fringed heart was my fave♡Which one do you prefer?..
Generalmente no soy muy fan de rosa, pero en esta ocasión, el corazón rosa fue mi favorito♡.. a ti cual te gusta más?..


Hope you try to make your own fringed hearts, it's fun, easy and almost free!, and don't forget to tag me on instagram (@iheartprojectlife) if you make some ;) 
Espero que traten de hacer estos corazones, es muy divertido, fácil y casi gratis!, no se olviden de etiquetarme en instagram (@iheartprojectlife) si los hacen ;)

Laura..