miércoles, 13 de abril de 2016

WORKSPACE WEDNESDAY: VINTAGE TYPEWRITER

Hi everyone!, how's your week going?, hope it's very crafty! ;) I'm so excited for today's post, because we're going to talk about one of the most amazing tools I have, of course my typewriter!

My mom bought me this typewriter when I was 12 years old, because I needed it for school,  who would imagine that 16 years later, I would be using it to write on my project life cards♡ 

Hola a todos!, como va su semana?, espero que muy scrapera! ;) estoy  muy contenta por este post, porque vamos a hablar acerca de la mejor herramienta  que tengo, mi máquina de escribir!!

Mi mamá me la compró cuando tenía 12 años porque la necesitaba para la escuela, quien se había imaginado que 16 años después la iba a estar usando para documentar en mis tarjetas de Project Life ♡


It's funny to think that when I was in school, I hated it a bit and now it's a MUST for me on my Project Life and Scrapboook pages.

I do not know much about it, the only thing I know is that it's an Olivetti Typewriter and where I live, I can still buy replacement ribbons, I'm seriously thinking to buy lots of them, because you never know when will be discontinued.

I use my vintage typewriter to do a lot of my journaling for my Project Life and in the future I want to write little phrases, (like the ones from Tim Holtz), just because where I live you don't find scrapbook things that easy, so as you have seen, I have to make my own embellishments. 

I don't use an specifically type of paper in my typewriter, I had use Studio Calico cards, tags, simple white paper I got at a local store, etc., I have mostly use it in that white paper, because I like to make journaling in little stripes.

Es gracioso pensar que yo odiaba esta máquina de escribir porque no me gustaba mucho la clase para la que la usaba jajaja, y ahora es indispensable en mis diseños. 

La verdad no se mucho de ella, solo que es de la marca Olivetti y que donde vivo todavía puedo comprar cintas de repuesto.  Estoy pensando seriamente en comprar muuuuchas cintas porque uno nunca sabe cuando las pueden descontinuar.

Uso esta máquina de escribir para hacer la mayoría de mi journaling en los layouts de Project Life y uno de mis propósitos con ella es escribir pequeñas frases (tipo las de Tim Holtz), porque donde yo vivo no es muy fácil encontrar material de scrapbook, así que, como han visto, yo hago mis propios adornitos.

No se necesita un tipo especial de papel para utilizar la máquina de escribir, cosa que me encanta, yo generalmente la utilizo en tarjetas de Project Life, tags o simplemente en papel blanco, porque me gusta hacer mi journaling separadas en tiritas.



Here I wrote directly on the cards:

Aquí escribí directamente en las tarjetas:


So, what do you think about typewriters into Project Life, do you use one to make your journaling?..

Ustedes que piensan de máquinas de escribir, las usan en sus Project Life?..

Laura..